Hoe vul ik mijn winkelmand?

  • Ga naar de tab "Bestelhistoriek".
  • Zoek uw product via de naam of het productnummer.
  • Door op het product te klikken vindt u meer informatie omtrent het product.
  • Voeg de gewenste producten toe aan uw winkelmand.
  • Bij het zoeken van nieuwe producten, druk links op "Alle producten”.
Winkelmand 2

Tips

  • Bij ieder product kan u de door u bestelde hoeveelheid van dit en vorig jaar vinden.
  • Bij ieder product uit uw bestelhistoriek zijn de technische gegevens beschikbaar
  • OB product zijn producten die wij specifiek voor u, als klant, bestellen. Dit betekent dat u mogelijks rekening moet houden met een langere levertermijn en het niet mogelijk is om dit artikel retour te sturen, behoudens kwaliteitsklachten. Het kan handig zijn om eerst eens te controleren of er in uw historiek (‘toon mijn bestb producten’) geen gelijkaardig artikel beschikbaar is dat u al heeft afgenomen en geen ‘OB’ product is
  • Indien een product niet meer beschikbaar is dan zal het systeem een alternatief voorstellen. Indien dit niet eenvoudig mogelijk is, dan zal uw contactpersoon u daags voor de levering opbellen hieromtrent
  • Bepaalde producten zijn enkel in veelvouden te krijgen. Bij afwijking wordt er steeds een hoger veelvoud aan uw winkelmand toegevoegd
  • Indien een artikel niet voorkomt op uw artikelhistoriek – omdat u dit nog niet eerder bestelde – dan kan u dit ook gaan opzoeken en toevoegen via de webshop. Dan is er uiteraard geen info omtrent de bestelde hoeveelheden uit het verleden maar kan u ook de technische fiche niet raadplegen via de website. Deze informatie is enkel beschikbaar voor producten die u reeds eerder bestelde bij ons.
  • De prijs op de website is louter indicatief en houdt geen rekening met persoonlijke prijsafspraken, contracten, staffelprijzen, promotieprijzen, … De factuur kan dus mogelijks afwijken van de prijs die je ziet op de webshop.

Bestelling plaatsen

Om de bestelling effectief te plaatsen moeten nog 3 stappen doorlopen worden:

Bestelling 2
  • Ga naar uw winkelmand (rechtsboven) en kies voor bestellen
Bestelling 1

Stap 1:

  • Controleer of alle producten in de gewenste hoeveelheid aanwezig zijn.
  • Klik op “Bestellen”.
Bestellingen 3

Stap 2:

  • Vul eventueel een referentie in (bv. uw bestelbonnummer of een andere vermelding die u graag op uw order en factuur wenst terug te vinden om de bestelling te kunnen aftoetsen met uw interne document). U kan ook een opmerking toevoegen die dan als tekst meegestuurd zal worden met uw order
  • Kies de gewenste leverdatum.
  • Klik op “Verder”.
Bestelling 4

Stap 3:

  • Controleer of alle gegevens correct zijn.
  • Vergeet niet om op “Bestellen” te klikken, pas dan wordt de bestelling doorgestuurd naar Ranson
  • Controleer of u een orderbevestiging in uw mailbox hebt ontvangen (dit kan tot een halfuurtje duren).
Bestelling 5

Tips

  • De orderbevestiging die via mail wordt ontvangen is enkel een bevestiging dat wij uw order goed ontvangen hebben. Onder voorbehoud van voorraad zullen wij u dan op de voorgestelde datum beleveren.
  • U kan uw bestellingen opvolgen via “bestellingen”. Nieuwe bestellingen zijn wel pas de volgende dag zichtbaar op de webshop.
  • Eventuele vragen of opmerkingen kunnen steeds als commentaar bij STAP 2 worden toegevoegd (in het veld ‘opmerkingen’).

Opvragen van technische fiches

  • Zoek het product waar u de technische fiche van wenst te krijgen.
  • Klik op “technische gegevens”.
  • In een pdf kan u de productspecificaties raadplegen.
Winkelmand 2