All the best

Our story started 70 years ago in the hands of our grandfather, Lucien Ranson, an inquisitive baker who created and launched his own marzipan. Two generations and almost 300 employees later, we are still an independent family business with an insatiable appetite for the finest raw materials, ingredients, products and decorations.

During 70 years of Ranson, our focus has evolved from pure bakery wholesaler to both distributor and producer of products for Bakery, Chocolate, Catering, Ice Cream and the food industry. We always maintain a strong focus on added value in the form of quality and service.

Van 1948 tot vandaag

Sinds 1948 zijn we gegroeid van kleine handelaar in margarine voor de bakker tot internationale distributeur én producent van ingrediënten en producten voor de bakker, chocolatier, horeca, ijsbereider en de voedingsindustrie.

Ranson in cijfers

70 jaar later levert Ranson Group vanuit 7 vestigingen aan 3.500 professionele klanten in 32 landen wereldwijd. Daarvoor gaan we een nauwe samenwerking aan met 300 leveranciers die ons grondstoffen en producten met de beste origines leveren vanuit 34 landen. Onze 27 vertegenwoordigers staan dagelijks paraat om de Ranson-klanten service en kwaliteit te leveren. Die kwaliteit wordt dagelijks aan huis geleverd door onze 40 vrachtwagens.

Boter Margarine
swirl

Als bakker was ik op zoek naar de juiste margarine voor mijn bereidingen. Die was zo moeilijk te vinden dat ik in 1948 besloot om zelf de verdeling ervan op te starten. En zo is familiebedrijf Ranson ontstaan.

Oprichter Lucien Ranson

Onze drijfveer

Ranson biedt je het breedste assortiment aan merken, producten en grondstoffen uit onze distributie en eigen productie. Steeds met een sterke focus op toegevoegde waarde in de vorm van de beste kwaliteit en uitstekende op-maat-service. En dat telkens aan de juiste prijs.

Onze toekomst

Na 70 jaar Ranson, staan we scherper dan ooit om jou een nog beter toegevoegde waarde te leveren. Kwaliteit en service staan al 70 jaar op één en daar blijven we elke dag voor gaan. Niet voor niets zetten we “All the best” ook in onze toekomst steeds voorop.